Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

diumenge, 20 de desembre del 2009

Un bon cava


Ara que s'acosten les festes de Nadal el cava està present a les nostres taules. Una bona celebració no ho és prou si no obrim una ampolla de cava.

Fa tres o quatre anys es va posar de moda caves afruitats i àcids, i a mi aquests tipus de cava em van anar fent que no em vingués tant de gust obrir una ampolla com temps enrera.

Penso que darrerament aquesta tendència ja ha desaparegut, i ara hi ha uns altres tipus de caves més elaborats i no tan "joves".

Avui presento un Pere Olivella Mestres Gran Reserva Especial. Es tracta del producte estrella d'una petita cava ( sols 100.000 ampolles l'any ), amb un gust treballat per fer be les coses. Un cop feta la segona fermentació, aquest cava descansa cinc anys en la cava. A més de les varietats habituals de raïm, aquest te una mica de Pinord Noir. Presenta unes bombolles molt fines i persistents, i un cert gust final de torrats que m'ha agradat molt.

Si algú en troba una ampolla, és una bona elecció i ja em donareu la vostra opinió.

1 comentari:

  1. hola , m'ha fet gracia veure que el teu blog es diu casi be igual que el meu , pero amb temes completament diferents as meus , m'he fet seguidora del teu blog , potser interesant saber coses de vi i cava
    una abraçada
    roser

    ResponElimina