Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dilluns, 12 de novembre del 2012

Els millors vins catalans del 2012


Dilluns passat, 5 de novembre, vaig tenir el privilegi d’assistir al TopViCava. Això és una trobada en que els cellers catalans presenten els seus millors vins a la premsa especialitzada, distribuidors i visitants professionals, que es va celebrar a la discoteca Otto Zutz

Què hi pinto jo allà en mig ? Gràcies a una mica d’atreviment, i gràcies al blog, vaig demanar als organitzadors una invitació, i explicant que tenia una vinya, que procurava fer vi, que era aficionat al vi i que en el meu blog divulgava les meves experiències vaig aconseguir que m’acceptessin.

El funcionament és UNA PASSADA. A l’arribar et donen una copa, i pots anar tastant tots ( TOTS ) els vins que hi ha, amb la precaució de que després cal arribar a casa. Hi ha galledes per poder escupir el vi després de pasejar-lo per la boca ( si vols ), aigua per netejar la boca després d’un tast ( i la copa ) així com bastonets de pa que també ajuden a eliminar el gust del vi anterior. En el meu cas, feia un glop petit, però l’acabava disfrutant totalment i me l’empassava.
Vaig tastar molts vins i caves. Ara enunciaré els que vaig tastar, i en un altre post ja explicaré el que em va agradar més. Vaig tastar del Celler Albet i Noya ( vinyes ecològiques de l’Anoia ), del Celler Mas Foraster ( molt interesant el vi fet del raïm trepat a la Conca de Barberà ), una passada el celler Mas Sinén ( Poboleda, al Priorat ), celler Terroir al Límit, cava de Canals i Nadal ( excel·lent el brut Nature ), el cava Recaredo, i del celler Vinyes d’en Gabriel ( DO Montsant ) que ja faré una explicació més extensa la propera vegada.
Pels seguidors dels “ vins mes i millors ”, el resultat de l’elecció del millor per la cinquena edició de la Guia de Vins de Catalunya, ha situat al capdamunt de la llista dels 1.724 vins tastats a cegues els següents vins:

Millor vi i Millor Escumós: Turó d'en Mota Brut Nature 2002
Millor vi negre: Ferrer Bobet Selecció Especial 2009/ Sra. Carmen 2010 (ex aequo)
Millor vi blanc: Edetèria Blanc 2010
Millor vi rosat: Pardas Sumoll Rosat 2011 
Millor vi dolç: Masia Carreras Muscat
Premi Trajectòria: Terroir al Límit

Vaig acabar molt content d'haver pogut presenciar una reunió amb tants cellers i poder tastar tants vins, però havia de tenir la precaució de sortir "suficientment be" per conduir després. De totes maneres, i com a nota a comentar, ple de "gente bien" i una mica molt d'esnobs. La gent que exposava els seus vins, excel·lents i il·lusionats, un veritable plaer.

1 comentari:

  1. Què et va semblar el Mas Sinen? vam visitar el celler, preciós, a Poboleda aquest Nadal. Una visita q val realment la pena, amb passejada per les vinyes, bones explicacions i tast incloses.Està un xic amagat, però si en tens ocasió ves-hi!
    Ens vam quedar amb les ganes de tastar el seu blanc.

    ResponElimina