Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dimecres, 25 de gener del 2012

Comença el nou oli

Aquest any la collita d'olives ha estat molt minsa. En total hem collit vora 80 kilos d'olives nosaltres i pot ser la mateixa quantitat els ocells, ja que una part de les oliveres estaven totalment pelades quan varem anar a collir. L'any vinent o ens despertem abans o ens donem més pressa, ja que mai millor dit "Qui no corre, vola ! ".

El rendiment que hem obtingut al molí ha estat del 20 % en oli, o sigui que el meu company i jo aquest any podrem fer pocs fregits, o be haurem de comprar oli.

Hem començat a podar les oliveres, i aprofitar que ara podem cremar les branques. Em sembla que amb aquest fred és una bona feina, i un cop aclarits els arbres, el camp queda molt maco.

Aqui deixo un testimoni de les feines d'hivern

2 comentaris:

  1. Diuen que en general ha estat molt mal any per l'oli a catalunya... :(

    ResponElimina
  2. ostres quina rabia , llastima que estic segura que l'oli sortia bonissim.
    vaig veure a la televisió que a Borges tambe tenian molt poca collita per culpa del temps,
    paciencia Enric l'any que be será millor

    roser

    ResponElimina