Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

divendres, 24 de febrer del 2012

Ribera del Duero, Pago de los Capellanes


A vegades em demanen escollir vi en un restaurant, i en aquestes ocasions puc provar coses que em feien illusió. Aquí va un exemple. De tant en tant m’agrada tornar a tastar un vi de Ribera del Duero,i un dels que conec és el Pago de los Capellanes. Varem demanar una ampolla de collita 2008, i aquí hi ha la meva descripció.

En una finca de burgos es conrea més de cent hectàrees de tempranillo ( ull de llebre ), cabernet i merlot, que donen un vi que presenta molt bones característiques, que com a mínim està dotze mesos fent criança en botes de roure francès, i el mateix temps en l’ampolla. De color morat intens, quasi negre, presenta una flaira equilibrada entre fruita madura i fusta. En boca dona sensació de plenitud, però sense ser pesat. Te un pas final molt suau i llarg, amb molt bon equilibri sense que hi hagi cap sensació discordant.

Per la meva opinió, molt bona elecció tot i que el pressupost és una mica alt ( falta poc per arribar als vint euros, segons els llocs ). Bona elecció, quan convé quedar be.

4 comentaris:

  1. Confessaré que només he pres aquest vi quan m'ha convidat el meu sogre. Ara, sempre m'ha satisfet.

    ResponElimina
    Respostes
    1. És un bon ofici això de ser convidat, tot i que és difícil de practicar.

      Elimina
  2. paso a saludar-te , els vins negres no son del meu agrat i menys si son una mica carets

    roser

    ResponElimina
  3. Segur que és una bona tria. Me n'han parlat molt bé d'aquest vi, tot i que personalment no l'he tastat...

    ResponElimina