Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dilluns, 20 de setembre del 2010

Ara va de cava


Feia temps que no penjava cap entrada nova de cava. Ara tinc una bona oportunitat ja que he tastat un de molt interessant. Es tracta d’un Recaredo Gran Reserva Brut de Brut 2002.
Aquesta bodega, petita, te un gran prestigi tot i la producció limitada que te. Ara està en la segona generació dels que la van fundar. Te una mica més de 47 hectàrees de vinya als voltants de Sant Sadurní d’Anoia, i busca una producció de qualitat, amb ceps vells i sense utilitzar herbicides ni insecticides, amb una verema manual.
Té una presentació molt bona, i acompanya les ampolles amb una informació de qui són, què volen fer, i les característiques de l’anyada.
Aquest que he tastat m’ha sorprès gratament. Es una barreja ( “coupage” que és més fi ) de raïm Macabeo ( 72 % ) i Xarel•lo ( 28 % ) ,( el xarel•lo ha estat fermentat en botes de roure que li dona una mica de gust de fusta que destaca però no domina ). No té cap part de raïm Parellada, com els caves tradicionals més habituals. Ha estat 70 mesos en la cava És d’un color groc poc torrat, amb bombolla fina i constant. Presenta un cert gust de fruita, més aviat dolça sense cap mena d’amargor. El final és llarg, i deixa un paladar amb sensació de frescor.
Tot i que el preu no és cap broma, és una bona elecció.

3 comentaris:

  1. hola Enric , hi hauria la possibilitat de quan parles de vins i caves donguesis el preu ???per ejemple m'agradaria tastar aquest cava pero si se que val mes 10 o 12 euros, pues no el compraré. A casa ens agrada l'Anna de Codorniu, i no estic disposada a gastar gaire mes.
    digam , quan val aquest cava ? al llegir aquesta entrada m'has fet venir ganes de tastar-lo.
    roser

    ResponElimina
  2. Aquest cava està entre 20 i 25 euros, ja comentava que el preu no era cap broma !

    ResponElimina
  3. ufffff , un pelet massa car.
    Em puc gastar molt em cuarços o altres coses que m'agraden , pero em penso que per vins i caves!!!!!, si no em toca la loteria no gastare gaire . gracies de totes maneres.roser

    ResponElimina