Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

diumenge, 22 d’agost del 2010

Em sembla que tindrem vi negre


Per als que pensàvem que la primavera encara durava, donat aquest estiu sense gaire calor, mica en mica va donant pas a l'estiu. Els qui entenen de les feines del camp ( o sigui, jo no ) diuen que com a mínim el temps va amb quinze dies de retard. Amb aquestes perspectives pensava que el vi l'hauriem de collir per Tots Sants, ja que el meu veí de camp ( un aragonès tot simpàtic, però pinyó fixe que cal agafar-s'ho amb paciència ) ens diu que ca veremar pel Pilar, ( pot ser que a més hi afegeixi una mica de patriotisme ).

En qualsevol cas, els grans del raïm dels ceps de negre comencen a agafar color. Quan veig aquest fet, em sento molt satisfet de poder veure que som prou capaços de fer créixer una any més el raïm amb la nostra dedicació. Les paraules que trobo no aconsegueixen reflectir la satisfacció d'aquests moments, que són molt personals, però que vull reflectir en aquest blog.

Com a mostra, veieu aquesta meravella de gotim amb els grans que comencen a virar cap al negre.

Per cert, ara comencen les negociacions amb les bestioles, senglars i ocells, sobre qui és el veritable amo dels gotims ( els ceps, segur que són meus ).

1 comentari:

  1. Com pot ser que encara falti un mes i mig per la verema ,si aquest gotim es veu casi fet , sembla que nomes li falti madurar !!! si l'encerta i es per el pont del Pilar almenys podras fer la berema tranquil ,de dissabte de dimarts. Be ja hu anirem veien ..... roser

    ResponElimina