Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dimecres, 14 d’abril del 2010

Embotelladors independents de whisky


La figura dels embotelladors independents a Escòcia es remonta a finals del segle dinou, i han estat un factor molt important en la defensa i difusió dels "single malt" per als que aprecien el whisky.

Menys d'un 10 % de la producció total dels "single malt" ( únicament ordi ) s'embotella com a tal. La resta es barreja amb els elaborats amb grans que no són d'ordi ( "grains" ), per a l'obtenció dels coneguts "blended" ( barreja ). Del centenar aproximat d'elaboradors de whisky que hi han censats a Escòcia, la majoria d'ells mai han comercialitzat un "single malt".

La producció d'aquest grup majoritari és comprada directament per els "blenders" ( barrejadors ), excepte petites quantitats que són comprades en la pròpia bota, envellides i comercialitzades per aquests embotelladors independents. Aquestes empreses comerciatzen els whiskys amb el seu nom, però solen detallar l'origen del whisky, els anys d'envelliment, la data de destil·lació i a vegades la data d'embotellat, així com el tipus de fusta de la bota. Solen ser produccions molt limitades, el que doni després de l'envelliment les botes plenes que hagin adquirit.

Avui he tastat aquest whisky de l'embotellador independent francés Michel Couvreur, que prové d'un whisky elaborat a Aberdeen ( Highlands però fora de la zona de Speyside ), i ha estat envellit a la Borgonya. Es tracta d'una barreja d'al menys 50 tipus diferents de botes, totes amb un envelliment mínim de 12 anys.

És un whisky suau, però que té un final complert i amb una petita nota de turba ( que per als químics és una claríssima nota a fenols, qué hi farem !). M'ha agradat molt, i és una bona recomanació, tot i que una mica car.

1 comentari:

  1. hola enric, despres de llegir aquest post,casi casi que em fa venir ganes de tastar un whisky, pero noi hu sento molt , no hi ha tu tia de que m'agradi,mira si soc rara que ni la cervesa m'agrada (( es asquerosa)) el meu home me n'ha comprat de totes marques , me l'ha barrejat amb grasiosa,pero res de res, no hi ha maneres i amb el whisky em pasa el mateig.
    Referent a els animalets que faig,pensa que la majoria dels patrons m'els baixo d'internet , menys l'elefant i es per aixo que em va costar tant de fer , fins que no vaig encertar el patró.
    una abraçada . roser

    ResponElimina