Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dissabte, 29 de maig del 2010

Un Ribera del Duero per recomanar


Un dels avantatges que estic tenint amb això de la vinya i el blog és que cada vegada hi ha més gent que sap del meu interès pel món del vi. Això comporta que sovint haig d'explicar l'origen de la vinya, i les feines que vaig fent. Molts creuen que el vi tan sols és una cosa que arriba a la taula i és bo, altres més interessats en el tema saben que es fa la verema al setembre, i que després ja està fet el vi. També hi ha gent interessada de debò en que comparteixi amb ells la meva afició.

Un dels avantatges que estic tenint és que en trobades que acaben en un dinar, a l'hora incòmoda d'escollir el vi cada cop més puc triar-lo jo, ja que diuen que "tu que hi entens de vi, ..."

Fa uns dies em va passar, i amb la colla que dinàvem la consigna va ser : "que sigui bo, no et fixis en el preu" ( cosa que passa poques vegades, i és un punt difícil compaginar qualitat i preu raonable pels comensals ), Total, que vaig mirar la carta de vins amb una gran il·lusió, i vaig anar cap als Ribera del Duero, que són una de les zones vinícoles espanyoles que més m'agrada.

Vaig escollir un Aalto, i és un vi excepcional per meu paladar. És un vi rodó en boca, amb gustos de fusta i fruites molt equilibrats i envolvents, amb una acidesa que es nota però que no molesta. Tots el varem disfrutar molt, aconseguint una gran acceptació general

És un vi que te una criança en botes de roure de vora dos anys, i primer en botes noves i després trascolat per acabar la criança en botes de entre un i dos anys. l'enòleg d'aquesta bodega prové de la bodega dels Vega Sicília.

Si el veieu en una vinoteca o en una carta de vins, penseu que val els diners que costa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada