Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dissabte, 16 de novembre del 2013

Chozas Carrascal, celler amb qualitat i amabilitat

En la reunió del dilluns passat, vaig tenir una sorpresa inesperada. En mig de molts cellers, vaig fixar-me en una caixa de fusta força maca amb tres ampolles molt ben exposades, i barrejant vi negre i cava. La persona al càrrec del stand em preguntar si volia tastar un cava excel·lent. La seva seguretat em va decidir.

El cava era el Chozas Carrascal Brut Nature Reserva. Es tracta d’un cava fet amb raïm macabeo i chardonay, fora de les barreges habituals en els caves. La fermentació es fa a baixa temperatura, i es passa una mica per bota de roure, abans de fer la segona fermentació del cava. El que vaig apreciar en nas era una frescura i una dolçor molt agradable. En boca tenia una entrada lineal, sense estridències i amb un final que deixa plena i fresca la boca. En resum, un cava realment diferent i sorprenent, i el preu que em van dir en botiga era molt contingut ( lleugerament per sobre dels 10 euros ). 

Amb la sorpresa vaig anar tastant els altres vins que tenien exposats :

Las 2 C : es tracta vi jove fet amb un cupatge de tempranillo i syrah. Te uns aromes a fruita vermella en nas, i un pas en boca que mostra un cos consistent però fi, i deixa un final agradable i es nota la mica de bota que te ( cinc mesos ). Em va sorprendre l’alta relació qualitat preu ( està al voltant dels cinc euros ).
Las 8. Aquí presenten un criança que és un cupatge de 8 tipus de raïm, amb una mica més d’un any en bota i un any en ampolla. És un vi amb molt cos, però segons el meu gust massa recordant les garnatxes. El final el vaig trobar una mica astringent, però d’una qualitat important
El Cabernet. Es tracta d’un monovarietal, amb criança en roure nou per que no destaqui els tanins. Em va semblar un tracte adequat per treure la potència del cabernet, amb un final molt rodó que deixa la boca en condicions perfectes. Aquest ja te un preu que s’aproxima als vint euros, però hi ha molta qualitat i feina al darrera.

Haig de reconèixer la meva ignorància respecte moltes coses, i bones, que es fan fora dels entorns més famosos enològics. Aquí estem en un bon celler de la zona Utiel-Requena, que no coneixia donat que no te gaire presència en les nostres botigues. Espero que això es resolgui amb aquest celler, ja que te un lloc a ocupar entre nosaltres.

Per cert, la seguretat que tenien en la qualitat dels seus vins la considero encertada.

1 comentari:

  1. Estas fet tot un expert en aquesta materia. Ell tenien seguretat en el seu producte pero tu tambe estas agafant molta seguretat i bona expresio en la manera de redactar els teus post.

    roser

    ResponElimina