Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

diumenge, 2 d’octubre del 2011

S'incia el vi collita 2011

Avui he posat el most a fermentar. Això és el titular, però la història és més llarga. Aquest any he comprat un dipòsit d'acer inoxidable de 150 litres per a fer la fermentació, i poder tenir-la més controlada. M'ha fet molta, molta il·lusió.

El celler sota l'escala ha ampliat els estris, i quasi ja no hi tinc lloc ( dues botes, un dipòsit i la prestatgeria de sota de les botes i del costat del dipòsit ).
La collita serà el que pugui, però he partit de 75 litres de most. He afegit llevat extra, que he "activat" amb aigua, calor i sucre.

Ara em toca vigilar la fermentació, i que la temperatura no superi els 25 ºC per que no perdi aromes.

Per cert, he fet una fotografia amb flash dins del dipòsit al most, i amb les parets d'inoxidable m'ha quedat sorprenent, aquí la afegeixo.

1 comentari:

  1. Amb aquest dipòsit segur que acosaguiràs fer un bon vi. Em sembla que sento l'olor i tot. Bona sort i visca el vi!!!

    ResponElimina