Espai que recull les experiències d'un aprenent de pagès. Exposo com són de senzilles les coses ben fetes, la facilitat en que es fan coses equivocades, i com una afició pot implicar tantes activitats, fetes amb il·lusió. També m'ajudarà a tenir memòria, i hi trovareu un espai d'intercanvi de maneres de fer i d'entendre el vi i el whisky

dilluns, 22 de febrer del 2010

Rioja clàssic

Aquesta vegada us vull presentar un vi que considero dins dels clàssics. Pocs invents i retrobar els gustos de sempre.

Vaig anar a un celler a Sabadell, prop de l'anomenada "zona hermètica", on en una nau hi havia una gran botiga de vins. A més d'una important col·lecció de whiskys, hi havia vins de tots els preus. Un cop fet el xafarder, vaig demanar consell i molt amablement i amb coneixement en van anar indicant el que volia.

Davant una gran multitud de vins, i per sortir amb alguna compra, vaig demanar un rioja clàssic amb un preu just. Em van aconsellar aquest Izadi Criança 2005, del que em varen dir que segur que quedaria bé.


Per acompanyar aquest vi vaig escollir un pernilet tallat a ma per un sopar de divendres nit. Entre els comensals va tenir un èxit sorprenent, amb comentaris de "aquest vi sí" inclòs per persones que no eren gaire forofes del vi. Color robí i gust equilibrat amb un to final de fusta, sense una graduació alcohòlica desmesurada.

Conclusió, una bona botiga a la "zona hermètica" de Sabadell, una bona recomanació, preu just, i una retrobada agradable amb el clàssic paladar rioja, que sovint convé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada